Een nieuw automerk lanceren? Dan moet je bij ons zijn. Voor het nieuwe merk NIO organiseerden we een driedaagse lancering in het Inspyrium. Dankzij een unieke beleving met sterk contrast tussen groen en de strakke vormen van NIO, heeft NIO zich als serieuze nieuwkomer op de markt gezet.
We bedachten een concept, maar wilden aan de klant laten zien hoe het ook echt tot leven kwam. Daarom ontwikkelden we voor het concept een 3D-rendervideo. En het uiteindelijke event? Zag er bijna 1 op 1 hetzelfde uit als deze video!
Looproute
We ontwikkelden een pad waar gasten overheen liepen. Onderweg kwamen ze prachtige planten, bomen en modellen van NIO tegen. Aan het einde van het pad was een catering- en presentatieruimte. Wanneer je hier ook weer doorheen had gewandeld, vond je een deur naar de ‘garage’ waar gasten konden proefrijden in de NIO ET7.
Wereldwijde aandacht
Het event was zo succesvol, dat ze het in China inmiddels als een voorbeeld zien voor de andere landen: “Dit is waar NIO voor staat!” Ook pers pikte het uitgebreid op, waardoor NIO inmiddels zijn naam heeft gevestigd in het autolandschap.
“Jullie hebben alle verwachtingen overtroffen. Het concept is letterlijk werkelijkheid geworden”