Ter ere van de lancering van de nieuwe Renault R5 creëerden we in Amsterdam-Noord een indrukwekkende pop-up store. Dit event trok een breed scala aan bezoekers, van Rpass-houders en directieleden tot fleetrelaties en medewerkers van het hoofdkantoor. Het gehele concept was een krachtige vertaling van de Renault Maison5 Experience store uit Parijs.
Een indrukwekkende plek met de Renault R5 Pop-up store
Van idee tot uitvoering
Door het urban karakter van de R5 hebben we een uitgebreide locatiescout gedaan waarbij we uitkwamen in Amsterdam Noord. In deze geschikte ruimte konden we meerdere events en doelgroepen combineren waardoor het idee van een pop-up store ontstond. Op deze manier vingen we meerdere vliegen in één klap waarbij we toch alle doelgroepen exclusief konden ontvangen.
Anders dan anders
De R5 in Nederland had een unieke en out-of-the-box introductie nodig en de R5 pop-up store heeft dit zeker waargemaakt. Het was de eerste keer dat de klant een pop-up store faciliteerde. Door de juiste partijen samen te brengen, hebben we er een allesbehalve standaard evenement van gemaakt.
Resultaten
Tijdens het zevendaagse event kregen alle Rpass-houders de exclusieve kans om als eerste kennis te maken met de nieuwe Renault R5. Dit bood een unieke mogelijkheid om het retromodel in een stoere, urban setting te bewonderen. Tegelijkertijd kreeg de zakelijke automotive markt een exclusieve preview van de gloednieuwe R5. Dit event leverde niet alleen een eerste indruk van het model op, maar fungeerde ook als een uitstekende netwerkmogelijkheid op de centrale locatie. Uiteindelijk zijn de beoogde orders gerealiseerd – een bijzonder succesvol resultaat van dit evenement.