Samsung Unpacked

Elk half jaar lanceert Samsung Electronics tijdens het Unpacked Event de nieuwste producten op het gebied van mobieltjes, tabs en watches. Pers, influencers, specialisten, store staff, partners en Samsung members zien niet alleen voor het eerst nieuwe modellen in het echt, maar kunnen ze ook meteen op een unieke manier ervaren. Deze editie organiseerden wij bij Circa in Amsterdam.

Externe events
Merkactivatie
Strategische events
Brand event
Lancering
Netwerk- en relatie event
Product placement

Nieuwste producten gelanceerd tijdens het Unpacked Event voor Samsung

Briefing en concept

Het thema was “Edgy reflection - are you ready to #jointheflipside?” en we zijn direct aan de slag gegaan met een passend totaalconcept. Hierbij dachten we aan locatie, entertainment, catering maar ook contentwaardige productbelevingen. We werden hierdoor geïnspireerd door de opdrachtgever zelf, maar ook Tiktok, Pinterest en onze eigen leveranciers hebben dit event naar het volgende level gebracht.

Kennisoverdracht

Op een inspirerende manier wisten we de nieuwste features en USP’s aan bezoekers te laten zien. Store medewerkers – onder andere – hebben op deze manier nog meer kennis van de producten. Handig, voor als ze in de winkel het product aan klanten moeten uitleggen.

Social aandacht

Door het grote fun-element hebben veel influencers het event gedeeld op hun eigen socialmediakanalen. Het zorgde voor een flinke social buzz, en veroorzaakte zo ook bij volgers thuis een positieve merkervaring.