Elk half jaar lanceert Samsung Electronics tijdens het Unpacked Event de nieuwste producten op het gebied van mobieltjes, tabs en watches. Pers, influencers, specialisten, store staff, partners en Samsung members zien niet alleen voor het eerst nieuwe modellen in het echt, maar kunnen ze ook meteen op een unieke manier ervaren. Deze editie organiseerden wij bij Circa in Amsterdam.
Nieuwste producten gelanceerd tijdens het Unpacked Event voor Samsung
Briefing en concept
Het thema was “Edgy reflection - are you ready to #jointheflipside?” en we zijn direct aan de slag gegaan met een passend totaalconcept. Hierbij dachten we aan locatie, entertainment, catering maar ook contentwaardige productbelevingen. We werden hierdoor geïnspireerd door de opdrachtgever zelf, maar ook Tiktok, Pinterest en onze eigen leveranciers hebben dit event naar het volgende level gebracht.
Kennisoverdracht
Op een inspirerende manier wisten we de nieuwste features en USP’s aan bezoekers te laten zien. Store medewerkers – onder andere – hebben op deze manier nog meer kennis van de producten. Handig, voor als ze in de winkel het product aan klanten moeten uitleggen.
Social aandacht
Door het grote fun-element hebben veel influencers het event gedeeld op hun eigen socialmediakanalen. Het zorgde voor een flinke social buzz, en veroorzaakte zo ook bij volgers thuis een positieve merkervaring.